2 Mart 2012 Cuma

Kurabiye Yaptımmm!!


Tatlı delisi olarak mutfağa girdiğimde yapmaktan en çok zevk aldığım şey damla çikolatalı kurabiyemdir. Tamam yemekte yapabiliyorum ama pasta, kek, kurabiye gibi TATLI(!) şeyleri yapmayı daha çok seviyorum.

Blogumda hemen herşeyi sizlerle paylaşıyorum bildiğiniz üzere. 
İlk tarifimde bugüne kısmetmiş. Blogumu, yemek bloguna döndürmeye niyetim yok, sadece çok sevdiğim bir kurabiyeyi paylaşayım istedim sizlerle;)

Gelelim ben ne kadar malzemeyle kaç tane kurabiye çıkarmışım.

2 yumurta
1.5 bardak  pudra şekeri
125-150 gr. oda sıcaklığında yumuşamış margarin
1 vanilin
1 kabartma tozu
Kıvamına göre un
ve tabi nefisss damla çikolatalar


Ayrıntılı fotoğraf çekimimde olduğu üzere herşey açık ve net. Ben birazını kakaolu yaptım, renk gelsin diye seçim size kalmış.

PS (Hamurun kıvamını tutturduktan sonra damla çikolataları ilave edin)



Fırına gitmeden önce ki son durum. Ben şekil vermiyorum bilerek. Böyle daha çok hoşuma gidiyor. İsteyen istediği şekli verebilir tabi ki


Ve kurabiyelerrr hazır...
175 derecelik fırında altları pembeleşinceye kadar pişirin. Çok fazla kızarmasın sert oluyor sonra. Böyle yumuşak yumuşak olması daha leziz.


Gördüğünüz gibi çocuk oyuncağı bir tarif. Ben kurabiye yemem normalde çok kuru gelir bana:))) 

Ama damla çikolatalı kurabiyemi kendim  yapar kendim yerim:) 

15 yorum:

  1. bacıımm ellerine sağlıkk,ben de tatlı delisiyim..of diyorumm :)

    YanıtlaSil
  2. Oooff ben de son günlerde yapsam mı ki kurabiye,cookie falan diye düşünüyordum ki karşıma seninkiler çıktııı :)) Çok leziz görünüyorlar valla,böyle şekilsiz olunca daha bir güzel bence :D Canım çektiii o kakaolulardan alırım bir tane hehehh . Ellerine sağlık,afiyet olsuuun !

    YanıtlaSil
  3. Harika görünüyor, hemen aldım tarifi, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel görünüyor elinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. kesin yapacağım bunu, gorunusu harika umarım tadı da öledir :)

    http://rainbowgatherer.blogspot.com

    YanıtlaSil
  6. Harika görünüyorlar. Oğlum ne zamandır çikolatalı kurabiye istiyor benden, bu tam aradığım tarif

    YanıtlaSil
  7. Ayy canim nasil guzel canim istedii:)

    YanıtlaSil
  8. mmmm süper görünüyor. cookie forever! :)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  9. vavvvv kuşummmmm,bende dün gece yaptıklarımı yarın yayınlayayımda gör hımss:))
    o kurabiyeleri yapıpda koymakla olmaz,atacaksın çantana ben geliyorum demle çayı diyeceksin nıck nıck nıck....şimdi inşallah o kurabiyeler biryerlerinde depolanmıştır diye beddua edip hemen kaçıyorum hahahaha

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahahha Edaaaaaaaaaaaa:) öpüyorum kocamann

      Sil
  10. ellerine sağlık :) böyle şekilsiz bende daha çok seviyorum hatta şekilsiz kurabiye diye bi tarifim var içine kuru ğüzüm ve fındık koyuyosun süper oluyo:)

    YanıtlaSil
  11. Bizden markasını görünce direk Bursa'da yaşadığını anladım :) Bende Bursa'da yaşarken Bizden ürünleri kullanırdım. Çok kaliteli bir marka.Kurabiyelerin nefis gözüküyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil