15 Mart 2016 Salı

Hamileyim, işten çıkarılıyorum!!!!

Sizlere daha önce hamilelikte işyerinde yaşadığım sıkıntılardan bahsetmişim zaten.

5 gün raporluydum, bunun sonrası pazartesi işyerine geldiğimde işverenim odasına çağırdı. Sürekli işe gelmemem onlar için sıkıntı yaratıyormuş ve bu yüzden işime son vereceğini sözlü olarak bildirdi. Ne zaman dediğimde ise "yerine birini ayarlıyorum o bir gelsin sen işi göster ona birkaç gün sonra" dedi! Yok sanki ben keyfimden gelmiyorum. Biliyor hamile olduğumu, bir problem var demek ki gelemiyorum dimi? Ki raporum da var yaniiiii. İşte böyle. Şimdi ben ne yapayım? Haklarım nelerdir? Bu arada işyerinde çalışmaya başlayalı 1 yıl olmadı daha. İşe giriş tarihim 10.06.2015. 9 aylık falan bir çalışanım.
Yazılı bir bildirim yok sözlü olarak söyledi. Birde başkası yerime gelene kadar niye durup onun işini göreyim ki? Hemen çıkıp gitmek istiyorum ama haklarım neler ne yapmam gerek bilmiyorum. İhbar süresi falan nedir ne değildir?
Bilgisi olan varsa lütfen
Yardımmmmmmmmmmmmm... 


15 yorum:

  1. 170 i ara hemen onlar hem kesin cevap verirler gerekirse de şikayetini işleme alırlar.

    YanıtlaSil
  2. İŞ VERENİNİZİN YAZILI BİLDİRGESİNDEN SONRA 4 HAFTA LIK BİR İHBAR SÜRESİ VARDIR BU SÜREDE İŞ VEREN İLE YAPMIŞ OLDUĞUNUZ ANLAŞMA DOĞRULTUSUNDA İSTER 4 HAFTA ÇALIŞIRSINIZ MAAŞINIZI ALIRSINIZ YADA YAZILI BİLDİRİM DEN SONRA 1 AYLIK BEDELİ ALIR ÇIKARSINIZ, SİZE 3 GÜN KAL ÇIK DİYOR İSE YİNEDE 4 HAFTALIK ÜCRETİNİZİ VERMEK ZORUNDA

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazılı bir bildirim yapılmadı. sözlü olarak söyledi. yerime birini bulduğunda muhtemelen direkt çıkışımı verecek. haklarımı aldığıma dair kağıtlar imzalatıcak ama imzalamayacağım tabi ki.

      Sil
    2. 1 AYLIK MAAŞINI ALMADAN İMZALAMA ;) SANA İŞTEN ÇIKARILDIĞINI YAZILI OLARAK BİLDİRMESİ GEREKİYOR YANİ SEN ÇABUK ÇIKMAK İSTİYORSAN YAZILI BİLDİRİM YAPTIR VE 4 HAFTALIK İHBAR SÜRESİNDE YA ÇALIŞ YADA KONUŞ PARAN VERİLSİN ÇIKIŞIN YAPILSIN

      Sil
  3. Özlem bildiğim kadarıyla ise girdikten sonra mı evlendin önce mi ama evlendikten sonra bir yıl dolmadan işten cikartilirsan da tazminat alıyorsun. Avukata veya 170 aradığında bu detayida söyle lütfen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 19 mayısta evlendim. 29 mayısta işe başladım. 10 haziranda sigortam başlatıldı.

      Sil
    2. Tüh önce işe girmiş olsaydın kesin derdim ama şimdi ikilemde kaldım. Yine de bu konuda deneyimli kişiye bunuda söyle. Belki böyle bir şart yoktur, ayrıca üzülme lütfen. Hakkını ara ama kendini hirpalamadan

      Sil
    3. BİLDİĞİM KADARIYLA ARTIK NİKAH TAZMİNATI VERİLMİYOR ZATEN ZAMANLAR DA UYMUYOR

      Sil
  4. Bende 1 yıla 1 ay kala eşimin başka şehre ataması olduğu için yeni evlendiğimden işten çıktım ve paramı hemen vermedikleri için imzaladım. Keşke imzalamasaydım çünkü evlilikten dolayı kıdem tazminatı alabilirmişim. Sende gebelikten dolayı işten çıkartıldığın için kıdem tazminatı alabilirsin. Haklarını öğrenmek için alp 170 i ara derim. Ben öyle bir hata yaptım bilerek kötü ayrılmadık kendim işten çıktım diye ama keşke haklarımın peşine düşseydim.

    YanıtlaSil
  5. Açıkçası hamilelik heyecanını yaşayamamışsınız. Üzüldüm.
    Her işte bir hayır var der büyüklerimiz. Eminim küçük bebeciğin kısmeti daha büyük yerden ki böylesine bir yola sokmuş Rabbim... Sosyal haklarınız mutlaka var. Bildiğim kadarıyla az bile çalışsanız bir işten çıkma süreci var. Hemen ayrılmanızı isteyemez. Ama şu var ki eğer çalışacaksanız hamilelik süresinde bence hiç durmadan iş bakın. Ve aklınıza yatan olursa eleman yetiştirmeyi vs bırakın. Öteki işinize koşun. Sonuçta o size acımıyor. Siz neden acıyasınız...

    Hayırlısı olsun.
    Rabbim evladınızı anneli babalı büyütsün.

    Sevgiler, selamlar. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemde hiç yaşayamadım. O kadar sorunlu bir işyerinde çalışıyormuşum ki hamile olunca anladım. Çok ağladım çok yıprandım. İnşallah bebeğim çok etkilenmiyordur bu durumdan.

      Sil
    2. Hamile kaldığımı iş yerime açıklamadan önce neler çektim bilsen, tek bayan çalışıyorum ofiste işimi yapan başka kimse yok gayet doğal bir durum ama maalesef psikolojik bir baskı var. Doğum iznim süt iznim günlük çalışma sürem herşey problem oldu neler yaşadım nasıl ağladım anlatamam. Günlük 10 saat haftada 6 gün çalışılan bir şirket. Bazı günler sabahları yataktan kalkarken ağladım sırt bel ağrısından 10 saat zor geliyordu, karda kışta işe geldim şimdi düşününce kendime eziyet etmişim diyorum 10 saat ne demek ya zaten gebelerin o kadar fazla çalışması yasak. Hamileliğimin son 2 ayında dayanamadım ağrılara c.tesileri işe gelmeyeceğimi söyledim tabiki problem oldu ama yapacak bir şey yoktu. Ben yokken yerime sözleşmeli biri alındı ve izinden döndüğümde işten çıkartıldı. Süt iznimi istediğimde burası devlet dairesi değil dediler çıkıp gitmek geldi içimde ama neredeyse 7 senedir çalışıyorum emeklerimi çöpe atmak istemedim. Sonuç hakkımı aldım süt iznimi haftada 1 gün olarak kullanıyorum bebeğim 9 aylık. Sana tavsiyem sakın peşini bırakma ve her türlü hakkını ara. Üzülme, bebeğin de üzülmesin. Haklısın sen dik dur. Sevgiler...

      Sil
  6. artık hamileliğinizi bahane edip işten çıkarmak yasak.bununla ilgili mahkemeye başvurmanızı öneririm..

    YanıtlaSil