27 Ocak 2015 Salı

Aliexpress ten Nasıl Alışveriş Yapılır? + Benim Alışverişim


 Merhaba
Yurt dışından alışveriş yapmaya çekinen var mı hala?
Ben öncelikle eBay ve aliexpress ten hatırı sayılır miktarda alışveriş yapıyorum. Fiyatlar inanılmaz uygun+kargo ücreti yok! Geliş süresi 1 ayı bulsa da olsun. Zaman çabuk geçiyor zaten anlamıyorsunuz;) 

Bu yazımda size nasıl alışveriş yapılır? Ödeme nasıl olur? Ürün elinize ulaşmazsa neler yapabilirsiniz? Onlardan bahsedeceğim.
Öncelikle eBay.com veya aliexpress.com zaten dünyaca bilindik siteler. İçlerinde binlerce satıcı var. Sizin dikkat etmeniz gereken satıcının güvenilirliği. Bunu anlamak çok basit. Satıcı isminin yanında şimdiye kadar ne kadar satış yaptığı ve bu satışlardan müşterilerin ne kadar memnun kaldığı gibi bir puanlama sistemi var. Mesela ben %90 nın altında ki satıcılardan ürün almıyorum. Aynı ürünü satan o kadar çok kişi var ki. Satış oranı yüksek bir satıcı mutlaka bulursunuz merak etmeyin. 
Daha sonra Free Shipping yani ücretsiz kargo seçeneğini işaretlemeyi unutmayın ki + bir kargo ücreti ödemeyin. Alışveriş esnasında 1. kur ingilizce bilmek şart. Hiçbir şey bilmiyorsanız bulaşmayın derim. Çeviri programları ne kadar işinize yarar onu bilemem.
Siteyi gezdik dolaştık beğendiğimiz ürünleri sepete ekledik. Şimdi nolcak? Ödeme işlemi en önemli kısım. PayPal nedir? Önce bunu öğrenin. İnternette araştırın detaylı anlatımı mevcut çoğu sitede. Paypal a kayıt olmalısınız kendi iyiliğiniz için. Direkt siteye kredi kartı bilgilerinizi vermek istemiyorsanız Paypal sizin kurtarıcınız. Sanırım eBay, Paypal ile ödemeyi kabul ediyor ama benim alışverişim yaptığım bu site aliexpress te direkt kredi kartı bilgilerinizi girmek zorundasınız.
Ödeme de tamamlandı. Herşeyi doğru biçimde yaptıktan sonra tek yapmanız gereken beklemek. Bu süre 1 ayı kesin buluyor.  Ben bu siparişimi 23 Aralıkta yaptım ve bana 26 Ocak ta ulaştı. 
Süre 1.5 ay oldu ve ürünleriniz gelmediyse satıcınıza mesaj gönderin. Burada da ingilizce devreye giriyor. Kısaca durumunuzu anlatın. Süper konuşun süper yazın demiyorum. Bende ingilizce çok bilmiyorum. Onlar anlıyor bir şekilde merak etmeyin:)) Genelde satıcının puan durumu yüksekse zaten olumsuz bir durumu kabul etmiyor ve size hemen yardımcı oluyor. Genelde dedikleri şey: 
Para iadesi mi yapalım?
Ürünleri tekrar mı gönderelim?
Seçim size kalmış. Hiç merak etmeyin paranız asla onlarda kalmıyor. Yani en azından bende hep öyle oldu:) Bizim gümrüğe takılmadığı sürece sizi üzecek bir durum olmaz. Benim şimdiye kadar gümrüğe takılan bir ürünüm olmadı çok şükür. Bunu biraz daha garantiye almak için satıcınıza ürün paketinin üstüne hediye yazmasını rica ederseniz gümrüğe takılma riski bir o kadar azalır. Bu da benden size güzel bir öneri;)
İşte böyle alışveriş süreci. Aklıma gelenleri yazdım ama sorunuz varsa bu yazının altına yorum bırakın, mutlaka cevaplarım.
Şimdi yakından bakalım ben neler almışım?

Böyle bir saatim geçen seneye kadar vardı. eBay den almıştım o zaman yine bu fiyata. Ama bir İstanbul gezim sırasında nasıl olduysa kayboluverdi:) Ahh İstanbul!!!!

Bu akrilik rujluk 9 lu birde 24 lüsünü aldım ama bu daha sağlam ve kaliteliymiş. Kırılır mı acaba korkusu vardı hep. Taaaaa nerelerden geliyor sonuçta. Ama bir çizik bile yok ürünlerde. Ki paketlemesi de o kadar iyi değildi. Biz Türk alışveriş sitelerinde bir şey alıyoruz mesela kırılacak o illa kırılacak! Kırık geliyor yani:) Kargo görevlilerimiz biraz haşin bizim:/

Bu concealer paleti hep aklımdaydı. Nasıl olduğuna dair bir fikrim yok. Henüz denemedim. Ama deneyip detaylı bir yazısını paylaşacağım bunun. Düğün üstü umarım yüzüm sivilceye bulunmaz. Çünkü bildiğiniz markasız çin malı!!!

Benim ürünlerim bunlar. Kargo parası ödemeden hepsini gördüğünüz gibi ne kadar uygun fiyata aldım. Ürünler zaten ucuz. Hani birşey olup elime ulaşmasaydı bile umrumda olmazdı. 
Hepsini tek bir satıcıdan aldım. Biliyorum bu kesin sorulacak. 

İYİ ALIŞVERİŞLER

4 yorum:

  1. güle güle kullanın. alırken hevesle alıyorum ama bazen unutuyorum aa bumu vardı dediğim bile oldu :)

    YanıtlaSil
  2. merhaba süper bi konu olmuş benimde aklımı kemiren bi durumdu aynı satıcıdan bikaç ürün almak.Peki alırken satıcıya özel olarak tek bir kargoda yollamasını belirttin mi yoksa direk bu mantıklamı işliyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ürünleri aynı satıcıdan alıyorsan hepsini toplu olarak gönderiyor tabi;)

      Sil