28 Mayıs 2014 Çarşamba

| Kız İsteme |



18 Mart 2014 günüydü kız istemem. Ancak yazabiliyorum ve ne kadar çabuk geçmiş zaman şaşırdım şu an. 
Neyse gelelim o adrenalin dolu akşama. 
O kadar insan arasında bulunmak, tüm gözlerin sana baktığını bilmek!!! Aman Allahım tekrar yaşamak istemem. Yaşayacak olanlara da çok çok kolay gelsin.
Bunun dışında güzel yanları da var diyemiyorum:) Yok. Gerçekten yok:) Heyecandan bir şey anlamıyorsunuz zaten. O yüzden olacak ki fotoğraf çektirmeye bayılan ben fotoğraf çektirmeyi unutmuşum. Hadi ben unuttum diğerlerinin de aklına gelmemiş:/

Tuzlu kahve geleneğine elbette ki bende uydum. Diğer kahveler kahve makinasında pişerken bizzat ellerimle, ocakta ağır ateşte, bol tuzlu nefis bir kahve yaptım Serdar'a. Tamamını içerek gözüme bir kez daha girdi. Senden ne gelse kabul ederim diye bir anlaşmayı da imzaladı bilmeden:D Kıyamammmm:p

Bunun dışında geleneklerde söz tepsisi/mendil alma gibi bir şey varmış ki yeni öğrendim bende. Kız isteme akşamı damat tarafı kalkarlarken kız tarafı söz tepsisi veriyormuş. Kaynana da veren kişiye bahşiş bırakıyormuş. Bizde bu kişi kız kardeşimdi. Söz tepsisi daha sonra evlendiğin zaman dönüp dolaşıp yine sana geliyormuş. Bir döngü durumu var yani. Garip:) Ama bizde verdik. Annemle Bursa kapalıçarşı da bulabildiğim en sade söz tepsisi buydu. Her şey mi allı pullu boncuklu olur ya! Sadelikten yana olanlar için çarşı bir cehennem. Neyse ki bu ufak ayrıntıyı pek takmadım ve gördüğünüz söz tepsisini aldım olayı kapattım:D


Kız isteme akşamını atlatmış olduk!
Sırada nişan var;)

3 yorum:

  1. Hayırlı olsun canım mutluluklar dilerim…
    Söz ve nişan akşamları genelde telaş içinde ve ne olduğunu anlıyamadan seramonilerle dolu geçiyor malesef…
    Ama olsun anılarda güzel bir yer edinmesi adına olmazsa olmazlardandır hani…
    Sevgilerimle ...

    YanıtlaSil
  2. Maalesef benim için de durum aynı geçmişti :)
    5 Nisan akşamı kız isteme + söz bir arada oldu. Ancak aradan bu kadar kısa zaman geçmiş olmasına rağmen ne hatırlıyorsun diye sorsalar pek de fazla bir şey sıralayamam :)
    Aslında sözden birkaç gün sonra da bu haldeydim. Kesinlikle zor, stresli, telaşlı ve gergin bir süreç. Maalesef elimde doğru düzgün birkaç fotoğraf var. O telaşla fotoğraf çekelim demek kimin aklına gelir bilmem :)
    Sınavlarım ve özel sebeplerden dolayı nişanımızı biraz ileri bir tarihe erteledik. Umarım nişan sürecimiz bu şekilde gelişmez :)

    YanıtlaSil
  3. Bu tür toplanmaların farklı geçenini hiç duymadım zaten hem istenen taraf için hem isteyen taraf için streslidir.Hani derler ya kaçamadığın tecavüzden zevk almaya bakcaksın diye.sizde aynen öyle düşünün bu tür gelenek ve göreneklerden kaçış yok :)))))

    YanıtlaSil